Батькам
Рекомендації батькам щодо виконання домашнього завдання Завантажити
Бережіть свої дітей!
Поради психолога щодо виховання дітей
Пам’ятка батькам
Створіть безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках, де вона могла б знайти розраду у разі своїх розчарувань і невдач..
Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.
Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини — терпіння. Вона має навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей.
Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.
Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.
Вчіться та навчайте дітей правильно спілкуватись Щоб навчитися правильно говорити, треба навчитися читати і слухати.
Щодня читайте вголос по 15—20 хв., усвідомте зміст тексту, поміркуйте, де зробити паузу, поставити наголос, якого емоційного відтінку надати мові. Читати далі
Поради батькам щодо роботи з гіперактивними дітьми
Гіперактивна дитина — це не просто постійний
галас і метушня в домі, це й постійний страх
за її життя і здоров'я. Немає такої щілини чи отвору, куди вона не сунула носа
чи пальця, немає заборон, яких вона не порушувала б.
Причиною такої нестриманості, як правило,
є тимчасове переважання сили збудження
нервової системи над силою гальмування. Цей дисбаланс компенсується у 10—14-річному віці, коли дитина вже здатна контролювати
себе. Проте якщо дитину переконати в тому, що вона неслухняна, некерована, неуважна, байдужа до інших, тоді вона не стане
використовувати цю здатність, бо не віритиме у свої сили. Отже, головне
завдання батьків гіперактивної дитини — не нав'язати їй негативне ставлення до
себе та світу.
Намагайтеся зайняти дитину тим,
що її цікавить. Поки вона захоплена улюбленими справами, ризик, що в неї виникнуть
небажані імпульси, — мінімальний. Спробуйте
запобігати порушенню Ваших вимог, бо дотриматися їх вона ще не здатна, а чим більшим буде досвід «неслухняності», тим глибшим стане переконаність дитини в тому, що
вона погана. Для того, щоб зупинити енергійну дитину, доцільно
переключити її увагу на щось
емоційно значуще для неї: «Ой, дивись!», «Я згадала!»
Пропонуємо використовувати такі рекомендації у роботі з гіперактивними
дітьми:
1. Працювати з дитиною на початку дня, а не ввечері.
2. Зменшити робоче навантаження дитини.
3. Ділити роботу на більш короткі, але частіші
періоди.
4. Посадити дитину під час занять поруч із дорослим.
5. Використовувати тактильний контакт.
6. Домовлятися з дитиною про ті чи інші дії
заздалегідь.
7. Для підкріплення усних інструкцій використовувати зорову стимуляцію.
8. Давати короткі, чіткі й конкретні інструкції.
9. Використовувати гнучку систему заохочень і покарань.
10.
Заохочувати дитину відразу ж, не відкладаючи на майбутнє.
Комментарии
Отправить комментарий